Rally este o platformă construită pe Ethereum cu scopul de a ajuta creatorii de conținut de pe YouTube, TikTok, Twitch și așa mai departe, și brand-uri și persoane publice să-și lanseze proprii tokens în cadrul platformei.
Acești tokeni se numesc Creator Coins și pot sta la baza unor ecosisteme în care creatorii de conținut pot crea legături mai strânse cu audiența, pot oferi beneficii speciale fanilor, și cel mai important poate, își pot crea propriul model de business unde își pot monetiza poziția publică, în paralel cu metodele de monetizare pe care le folosesc deja.
Platforma a apărut natural în urma unei probleme reale care există între creatorii de conținut și platformele pe care aceștia activează.
Ei, care generează toată valoarea pentru platformele de socializare, se confruntă cu cenzura în unele cazuri, schimbări neregulate de politici, și de cele mai multe ori, un revenue care nu e direct proporțional cu valoarea pe care o aduc în ecuație.
Aici intervine Rally, lărgind orizonturile monetizării conținutului și asigurând o aliniere mai bună între cele două parți, fani și creatori.
Arhitectură
La baza platformei stau, după cum am spus, acești Creator Coins. Pentru a înțelege cum funcționează lucrurile, haideți să luăm exemplul următor.
Considerăm YouTuber-ul Alex, cu o comunitate de zeci de mii de următori. Pentru a-și monetiza canalul de YouTube, într-un mod independent de Google, contactează echipa Rally, iar după o perioadă, o monedă numită tot Alex să zicem, este generată pe platformă.
Alex în schimb primește un număr prestabilit de monede pe care le poate păstra ca o formă de investiție sau le poate bineînțeles distribui comunității. Partea ingenioasă apare la nivel de marketing.
Mai exact, toate persoanele care creează sau cumpără aceste monede vor fi motivate să promoveze platforma Rally, deci să atragă din ce în ce mai mulți utilizatori.
Din perspectiva asta, treaba echipei e destul de clară: să atragă cât mai mulți creatori de conținut cu comunități cât mai mari, și în felul acesta, promovarea va veni de la sine și creșterea va fi exponențială.
Aceștia au atras deja un artist destul de celebru, și anume Portugal. The Man. Imaginați-vă ce s-ar întâmpla cu platforma dacă ar atrage un artist sau creator extrem de popular.
Revenind la moneda Alex, după ce a fost generată, YouTuber-ul o va prezenta comunității, iar cei care investi vor încerca la rândul lor să transmită mai departe dintr-un motiv simplu, să crească prețul în timp, deci valoarea investiției.
Fanii pot fi practic răsplătiți pentru anumite acțiuni de către creatori. De exemplu un artist ar putea oferi Creactor Coins fanilor care distribuie videoclipurile sau piesele sale de artă pe rețelele de socializare.
Cum spuneam adineaori, din acest motiv, proiectele de genul pot crește exponențial într-un timp scurt. Această nișă este la început de drum și nu a ajuns la urechile majorității de creatori de conținut.
Din acest motiv, sfera ”social tokens,” ar putea crește constant, și va fi uriașă în câțiva ani. Legat de viitorul Rally, echipa a anunțat că lansează și ediția China și Asia-Pacific în acest an, deci o categorie complet nouă de potențiali utilizatori.
Roadmap
În Q3 al acestui an, echipa Rally plănuiește să lanseze Creator Coins pentru streamerii Twitch, care conform acestora, au deja experiențe cu monedele virtuale.
Abordarea inițială este ca streamerii să poată oferi Creator Coins fanilor care au un subscription tier mai avansat. Aceste monede pot fi stocate sau pot fi cheltuite pentru anumite produse sau servicii pe canalul de Twitch al creatorului.
Echipa dorește să colaboreze de asemenea și cu Taki, o aplicație de video tipping care permite creatorilor să câștige câteva mii de dolari prin înregistrarea unor videoclipuri personalizate pentru fanii lor.
În Q4, echipa va integra Twitch Extensions și funcțiile chatbot în platforma sa. Anul viitor aceștia plănuiesc integrarea cu mai multe platforme social media, iar mai apoi vor permite developerilor să acceseze smart contracts.
După cum ați observat poate deja, use cases sunt o mulțime.
Tokenomics
Moneda care stă la baza ecosistemului este RLY, cu un supply maxim de 15 miliarde cu 189 de milioane în circulație la momentul acesta. La investitori și echipă avem un total 29.6% din monede, cu o perioadă de vesting de 4 ani și 12 luni de blocare a fondurilor.
Partea bună e că 70% din monede merg înspre comunitate prin diferite metode de rewards. Mai exact, distribuția token-ului este următoarea:
- 3% pentru investitorii din runda seed
- 2% pentru echipă
- 17% pentru advisori
- 1% pentru operațiuni side-chain
- 3% pentru treasury
- 3% pentru programul de liquidity mining
- 3% pentru colaborări în viitor
- 5% pentru parteneriate tehnice
- 4 pentru parteneriate cu creatori și comunitate
- 50% pentru recompensele utilizatorilor care contribuie la rețeaua Rally
Acum, dacă ne uităm pe token release schedule, vedem că anul viitor vom avea în circulație între 3 și 5 miliarde, un salt mare de la aproape 200 de milioane, la ora actuală.
Atunci ar putea fi cel mai bun moment de investit în acest proiect, dacă totul decurge bine cu platforma, evident. După anul viitor, următoarele 10 miliarde de monede vor intra pe piață în termeni de 6 ani.
Ca utilitate, RLY pot fi depozitați în liquidity pools de pe Uni sau Balancer, pentru staking în procesul de creare a Creator Coins noi, pentru guvernare a rețelei, și sunt distribuiți sub formă de rewards celor care dețin anumite Creator Coins.
Toate Creator Coins sunt legate de RLY, ceea ce face din monedă, epicentrul ecosistemului, și în strânsă legătură cu evoluția platformei.
Concluzie
Proiectele de tip Social Tokens sunt încă la început, și au potențialul de a exploda în următorii ani. Având în vedere că fluxul uriaș de monede noi pe piață se va intersecta cu următorul bear market, acela ar fi cel mai bun moment de investit.
La modul general însă, potențial există din plin. Combinând cele spuse anterior cu faptul că persoanele ca esports players, cosplayers, influenceri, YouTuberi, livestreamers și așa mai departe urmăresc tot timpul surse adiționale de profit, imaginea devine și mai optimistă.
Acesta este exact tipul de persoane pe care cei de la Rally încearcă să îl atragă, așa că, succesul monedei va depinde de cât de bine reușesc să facă acest lucru.