fbpx
  • bitcoinBitcoin$61,376.00-1.14%
  • ethereumEthereum$3,390.51-1.17%
  • elrond-erd-2MultiversX$61.590.08%

Franța lansează un certificat pentru “finfluencers”, inclusiv în domeniul crypto

O mișcare îndrăzneață în lumea influencerilor financiari. Certificatul nu este obligatoriu, dar ar putea schimba jocul.

Context

În contextul presiunilor actuale asupra “finfluencerilor” care promovează produse de investiții pe blogurile lor, Franța face un pas important către reglementarea acestora. Țara a introdus un Certificat de Influență Responsabilă, care nu este obligatoriu, dar care ar putea avea un impact semnificativ asupra modului în care influencerii financiari își desfășoară activitatea.

Detalii

Pe 7 septembrie, două agenții de reglementare franceze, Autorité des Marchés Financiers (AMF) și Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité (ARPP), au lansat împreună un modul de formare pentru influencerii din sectorul financiar. Certificatul “de Influență Responsabilă” există din 2021 și peste 1.000 de influenceri francezi l-au obținut deja. Acum, certificatul va include un curs special pentru influencerii financiari, care promovează acțiuni, obligațiuni, ETF-uri, fonduri, derivate și alte produse de investiții, inclusiv vin și active crypto.

Implicații și Reacții

Pentru a obține Certificatul de Influență Responsabilă în Publicitatea Financiară, candidații trebuie să răspundă corect la minimum 75% din cele 25 de întrebări cu variante de răspuns. Deși certificatul nu are statutul unui document legal obligatoriu, ARPP ar putea să îl retragă de la influencerii care nu respectă regulile. În mai 2023, Senatul francez a aprobat o amendă care permite companiilor de criptomonede înregistrate să angajeze influenceri pentru publicitate și promovare.

Concluzie

Inițiativa Franței vine într-un moment în care reglementările pentru influencerii financiari sunt în plină dezbatere la nivel european. Măsura poate servi ca un model pentru alte țări care încearcă să găsească un echilibru între libertatea de expresie online și protecția consumatorilor.

Articolul PrecedentArticolul Urmator

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *