fbpx
  • bitcoinBitcoin$63,837.00-1.10%
  • ethereumEthereum$3,140.05-0.56%
  • elrond-erd-2MultiversX$42.680.90%

Blockchain salvează industria modei

Aura Blockchain Consortium este o platformă non-profit creată de LVMH, Prada şi Cartier pentru a crea o copie digitală a articolelor lor. Platforma foloseşte tehnologia blockchain pentru a asigura consumatorii că mărcile cumpărate de aceştia sunt originale.

Aura are rolul de a crea identificatori digitali unici a produselor de lux într-un mod transparent şi imuabil. Până acum s-au înscris 20 de mărci cu peste 17 milioane de produse listate pe platformă.

Chiar dacă există o competiţie continuă între brandurile de lux, acestea au hotărât să colaboreze împreună folosind tehnologia blockchain pentru a avansa cât mai repede şi a oferi consumatorilor cele mai bune servicii şi produse. Doar în anul 2021 au fost raportate pierderi de peste 100 de milioane de dolari din cauza contrabandei şi contrafacerii produselor de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii. Pe lângă pierderile din venituri, imaginea mărcilor este supusă unei reputaţii negative atunci când activităţile falsificatorilor nu pot fi combătute.

Serviciul oferă un set de informaţii despre articole precum dată fabricării, tipul de material şi numărul fabricat din lotul respectiv. Astfel, prin intermediul aplicaţiei mobile sau web al platformei, se poate verifica în baza de date a platformei dacă produsele sunt originale.

Aura este un blockchain privat şi dezvoltat pe un sistem de guvernanţă al firmelor fondatoare. Dacă există alţi producători interesaţi să se alăture sistemului, trebuie să plătească o taxă de licenţă.

Recent, Mercedes-Benz s-a alăturat Aura pentru a crea NFT-uri pentru proprietarii de automobile. Daniella Ott, secretarul general al platformei, susţine că Aura îşi doreşte crearea unui ecosistem sigur şi eficient pentru brandurile de lux.

Articolul PrecedentArticolul Urmator

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *