
Autoritatea CNMV (National Securities Market Commission) a început să amendeze diverse entități pentru reclamele crypto înșelătoare, după cum a declarat chiar directorul agenției, Rodrigo Buenaventura într-un interviu cu Financial Times.
”Acestae e o situație nouă, atât pentru noi cât și pentru ei, și vor fi momente de fricțiune, dar asta se întâmplă tot timpul când aduci reguli într-un domeniu care nu a fost reglementat până atunci.”
… a explicat Buenaventura. Noile reglementări de care vorbește el se aplică firmelor crypto, companiilor de marketing, dar și influencerilor. Influencerii vor fi forțați să declare dacă au primit bani de la proiectele crypto pe care le promovează.
Dacă da, noile reguli le cer să includă afirmații ”clare, echilibrate, imparțiale și neînșelătoare” cu privire la riscurile de pe această piață. Dacă orice agenție sau influencer care are peste 100,000 de abonați sau urmăritori lansează o campanie de promovare crypto, agenția CNMV va trebui anunțată cu cel puțin 10 zile înainte.
Cei care nu fac asta, riscă să primească amenzi de până la 300,000 de euro. Conform lui Buenaventura, Spania nu va fi singura țară din Uniunea Europeană care adoptă astfel de reglementări.
Unul din evenimentele care a accelerat poate inmplementarea acestor reglementări a fost promovarea făcută de fotbalistul Andres Iniesta pentru Binance. Tot mai multe țări de pe glob încep să ia acțiuni similare.
Autoritățile britanice de exemplu au început să amendeze entități ca Crypto.com, Coinbase, Papa Johns și clubul de fotbal Arsenal pentru reclamele lor crypto. Reguli similare cu cele din Spania au fost introduse recent și în Singapore.
Mai mult decât atât, după cum am precizat într-un articol precedent, vedete ca Kim Kardashian, Floyd Mayweather și Paul Pierce au fost date în judecată pentru rolurile jucate în promovarea unor proiecte crypto.