fbpx
  • bitcoinBitcoin$64,282.00-3.46%
  • ethereumEthereum$3,150.46-2.67%
  • elrond-erd-2MultiversX$41.29-6.38%

Wallet-ul crypto al celor de la Facebook e gata de lansare

novi

Anunțul a fost făcut de co-creatorul Diem, David Marcus, prin intermediul unui blog post. Wallet-ul se numește Novi (anterior Calibra) și face parte din proiectul Diem (fost Libra) al celor de la Facebook.

Moneda digitală a celor de la Facebook a fost anunțată în iunie 2019, cu promisiunea că va fi sprijinită (backed) de mai multe monede fiat și manageriată de nume mari din industria financiară și tech.

Libra după cum a fost intitulat inițial proiectul, era o monedă digitală care ar fi putut fi trimisă și primită prin intermediul wallet-ului Calibra. Obiectivul nu era crearea unui stablecoin, ci a unei noi monede globale.

Deși această monedă ar fi fost administrată inițial de membrii asociației Libra, de-a lungul timpului, planul era să devină descentralizată, cum e cazul cu multe proiecte din spațiul crypto.

Lucrurile s-au schimbat de atunci, în aprilie 2020, a fost făcut un anunț care spunea că Libra va deveni un stablecoin tradițional, iar Calibra un wallet pentru stablecoin-uri.

În luna următoare, Calibra a devenit Novi, iar în decembrie Libra s-a transformat în Diem. Proiectul a întâmpinat probleme în mod regulat, unul dintre co-fondatori, Kevin Weil, părăsind procesul de development.

Într-o singură zi în octombrie 2019, eBay, Mastercard, Stripe și Visa au părăsit asociația după ce Facebook a întâmpinat întrebări serioase din partea autorităților de reglementare.

Totuși, asociația include în continuare nume mari ca Andreessen Horowitz, Coinbase, Uber și Lyft. De la anunțul din 2019, stablecoin-uri ca Tether, cu un market cap de 64 miliarde de dolari și USDC cu 27.5 miliarde, s-au stabilit ca lideri de piață în ceea ce privește stablecoin-urile.

Deși Facebook a depășit rivali cu o reputație solidă în trecut (ca MySpace și Friendster) și având opțiunea, după cum s-a întâmplat de mai multe ori cu WhatsApp și Instagram de exeplu, să îi cumpere, întrebarea rămâne dacă Novi și Diem mai sunt relevante în ziua de astăzi.

”We trust that people will prefer a service that is cost free and more convenient to ones that are significantly more expensive and not consumer-centric.”

… pare să fie abordarea Facebook, conform lui Marcus.

Articolul PrecedentArticolul Urmator

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *