fbpx
  • bitcoinBitcoin$66,775.000.24%
  • ethereumEthereum$3,237.831.23%
  • elrond-erd-2MultiversX$44.43-0.92%

Vlad Andriescu explică cum vede crypto într-un nou newsletter

vlad andriescu

Vlad Andriescu, creatorul newsletter-ului start-up.ro explică într-un nou articol postat recent cum vede el cea mai ”la modă” industrie din zilele noastre, precum și problemele legate de imagine pe care o are.

”Știi că un lucru a ajuns în mainstream atunci când auzi de la taximetristul tău sfaturi de investiție în dogecoin.”

… spune el, dar ce ne facem atunci când taximetristul îți spune în secunda doi că de fapt Floki Inu e următorul trend și că Doge e deja depășit? De unde știe asta? Are el o cunoștință pe Twitter care știe sigur că Elon Musk urmează să dea tweet-ul care va pompa monedă 100x, deci investiția e sigură 100%.

După cum v-ați dat seama probabil, prima problemă mare cu crypto în viziunea lui Andriescu este reprezentată de oamenii ce promovează sectorul. Vorbim aici de ”antreprenorii” apăruți peste noapte care au tot felul de ponturi despre monede obscure despre care găsești informații diferite în funcție pe ce site de analytics (CoinGecko, CMC, etc.) te uiți.

Ultimul ”influencer” din România pe acest subiect se pare că e fostul cântăreț Fizz care a început să dea sfaturi de investiții pe TikTok. Ce l-ar califica să facă asta?

”Dacă nu eu atunci cine, Nimeni nu știe mai bine să facă banu ca mine.”

… spunea el într-o melodie mai veche, prezicându-și practic statutul de mogul crypto. Pentru fiecare persoană de acest tip, există sute care sunt dispuse să le asculte sfaturile, menționează Andriescu.

De ce? Pentru că foarte mulți oameni intră în acest spațiu cu gândul de a se îmbogății cât mai rapid posibil punând toți banii în ”moneda aia bună, merge la sigur.” Mulți dintre ei ajung însă să piardă mult.

O altă problemă cu oamenii din crypto este că cei care chiar știu cu adevărat cum funcționează tehnologia și industria sunt de obicei aceia care lucrează în domeniu – aceștia nu dau de obicei sfaturi oamenilor în legătură cu ce monedă să cumpere.

Oamenii sunt deci atrași de cei care vorbesc despre asta (din moment ce sunt și așa destul de puțini în România), în mare parte datorită încrederii pe care aceștia o proiectează. ”Bagă boss, am băgat și eu, doar nu ți-aș spune să bagi dacă n-am băgat și eu” – genul ăsta de discursuri poate par cunoscute.

Foarte important de notat este că mulți oameni care au gândul de îmbogățire rapide sunt cei care investesc bani pe care poate nu își permit să îi piardă (sfatul real, fundamental în orice investiție), ajungând în situații extrem de neplăcute.

Ultima bătălie pare să se dea în spațiul NFT-urilor, cu oameni care încearcă să convingă pe alții să cumpere spații virtuale în diferite jocuri de tip metavers. Spațiul este unul complet nou, așa că cea mai bună abordare, după cum spune și Andriescu, este să nu ”te uiți după experți care arată ca și cum sunt scoși de la târg Vitan,” și ca fiecare să ia singur/ă decizii de acest tip.

Articolul PrecedentArticolul Urmator

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *