• bitcoinBitcoin$85,149.000.02%
  • ethereumEthereum$1,614.620.66%
  • elrond-erd-2MultiversX$14.894.62%

Facebook se axează de acum pe crearea unui ”Metaverse”

metaverse

Compania mamă ce deține Facebook își schimbă numele în ”Meta,” demonstrând determinarea oficialilor de a se axa pe crearea unui ”metaverse.”

Clarificăm aici că doar compania mamă ce deține multe dintre aplicațiile cu care suntem obișnuiți își schimbă numele, în timp ce numele aplicațiilor în sine (cum ar fi Facebook și WhatsApp), vor rămâne la fel.

CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg, a anunțat decizia ieri, 28 octombrie, în cadrul conferinței anuale Facebook Connect. Mișcarea nu a venit ca o surpriză, din moment ce informații cu privire la viitoare schimbare de nume circulau deja în spațiul online.

“I think we’re basically moving from being Facebook first as a company to being metaverse first.”

… a declarat Zuckerberg într-un interviu. Pentru cei care nu știu, termenul de metaverse e folosit pentru a descrie ”următoarea etapă” a internetului.

În acest metaverse, aplicațiile și site-urile web pe care le utilizăm astăzi vor fi înlocuite cu medii virtuale 3D în care vom putea interacționa între noi în principal prin intermediul tehnologiilor AR și VR.

Așadar, metaverse-ul nu este un singur website sau un singur mediu, ci o colecție de astfel de aplicații – similar cu ceea ce numim astăzi ”Internet.” Faptul că Facebook, una dintre cele mai mari companii din domeniul tech a pornit o inițiativă în acest sens, arată cât de atractiv este acest concept.

Atractiv din punct de vedere social (al imersiei), dar și al profiturilor, cel mai probabil. Facebook (acum Meta), a anunțat investiții de 50 de milioane de dolari în următorii doi ani în cercetare și parteneriate pentru a avansa acest proiect.

Oficialii au declarat de asemenea că plănuiesc să angajeze încă 10,000 de oameni în Europa în următorii 5 ani pentru a ajuta în construirea metaverse-ului.

Totuși, de cealaltă parte, nu putem ignora criticile aduce în ultimii ani împotriva Facebook, legate de confidențialitate și modul în care știrile false sunt distribuite și se propagă pe platforma de socializare.

Unii oameni, cum ar fi Yat Siu, CEO-ul Animoca Brands, spun că firmele mari ca Facebook și Tencent reprezintă de fapt o amenințare pentru ceea ce numim metaverse, din cauza practicilor imorale.

 

Articolul PrecedentArticolul Urmator

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *