
Reclamele legate de monede digitale în India vor fi obligate să conțină un marcaj standardizat care să avertizeze și să informeze investitorii asupra riscurilor acestei industrii.
O curte judiciară din țară a primit o petiție care cere acest lucru, cu precizarea că avertismentul ar trebui să fie vizibil pe 80% din ecran. Delhi High Court este curtea în cauză, iar aceasta a trimis mai departe o notificare către autoritățile competente.
Conform New Indian Express, un grup format din câțiva judecători ca DN Patel și Jyoti Singh au cerut răspunsuri din partea a 3 exchange-uri majore din țară – WazirX, CoinDCX și Coinswitch Kuber.
Judecătorii au trimis notificări și Ministerului Informațiilor care e responsabil cu reglementarea reclamelor difuzate pe teritoriul țării, dar și către SEB – Securities and Exchange Board – care este similară cu SEC SUA, deci o autoritate de reglementări financiare.
Cererea inițială a venit din partea a doi avocați pe nume Vikash Kumar și Ayush Shukla. Pe lângă proporția de 80%, cei doi sugerează și ca avertismentul să fie citit încet telespectatorilor, pe o durată de cel puțin 5 secunde.
Conform celor doi, exchange-urile crypto au creat o mulțime de reclame ”ispititoare” care îndeamnă spectatorii să investească fără a îi informa în legătură cu riscurile asociate acestei clase de asset-uri.
“An ordinary retail investor who views the audio-visual advertisement on television run by the firms involved on a regular basis, as well as on online websites like YouTube, may suffer immense losses as a result thereof.”
… spun aceștia, adăugând că trebui să fie clar pentru oricine vizionează o reclamă de acest tip că piața crypto e mai riscantă în comparație cu produsele de investiții tradiționale.
Conform unui oficial al CoinDCX, exchange-urile indiene nu par să aibă o problemă cu această nouă posibilă reglementare. Măsuri similare sunt discutate și în UK.