
O nouă aplicație numită Yuh a fost creată în urma parteneriatului dintre Postfinance și platforma de trading Swissquote. Parteneriatul a început spre sfârșitul anului trecut, iar aplicația a fost dezvăluită într-un eveniment virtual, pe 11 mai.
Yuh poate fi descărcată pe iOS și Android. Cei de la Postfinance au comentat:
Utilizatorii pot investi în peste 100 de companii populare, cum ar fi Apple, Nike, Tesla sau Coca-Cola, dar și în ETFs. Oficiali ai celor două companii au anunțat că utilizatorii vor putea de asemenea cumpăra și vinde 13 cryptomonede prin intermediul aplicației.
… a afirmat CEO-ul Yuh, Markus Schwab.
Platforma a fost lansată promițând taxe mici sau zero și transparență totală în ceea ce privește orice comisioane. Plățile și transferurile P2P (peer-to-peer) sunt gratuite, dar există comisioane la cumpărarea și vânzarea de asset-uri.
Se percep 0.5% pentru asset-uri ca acțiuni ale unor companii și ETFs, și 1% pentru crypto.
Costurile acestor tranzacții vor fi afișate clar în aplicație. Mai mult, utilizatorii Yuh care depun peste 500 de franci elvețieni vor primi 500 swissqoins (SWQ), cryptomoneda aplicației, pe care aceștia o vor putea tranzacționa după cum vor.
Aplicația Yuh apare într-o perioadă în care profiturile Postfinance au scăzut considerabil în ultimul an, de la 246 milioane la 131 milioane de franci elvețieni (aproximativ 145 milioane de dolari), în timp ce costurile de operare au crescut cu aproape 20 de milioane de dolari în 2020, conform unui articol publicat de Swissinfo.
Postfinance are ca acționar majoritar statul elvețian și deci, nu îi este permis să emită credite pentru corporații sau ipotecare, pentru a nu face competiție băncilor private.
Parteneriatul cu Swissquote face parte din noua strategia de adaptare a băncii la mediul digital. Digital banking a cauzat tot mai multe bănci să-și închidă sediile locale în Elveția.