• bitcoinBitcoin$84,904.000.49%
  • ethereumEthereum$1,601.590.88%
  • elrond-erd-2MultiversX$14.19-2.25%

NFT-uri inițiate de Mastercard vor ajuta consumatorii să-și reducă emisiile de carbon

 

Mastercard urmărește să introducă un sistem de tracking al amprentei de carbon bazat pe tehnologia Blockchain, pentru a-și ajuta clienții să reducă emisiile de carbon prin achizițiile lor.

Noul sistem, Provenance Solution, oferă posibilitatea clienților de a alege o cană de cafea mai ecologică sau un tricou eco-friendly, interacționând cu carbon credit-ul asociat produsului respectiv, reprezentat de un NFT (non-fungible token) și de un marker unic.

 

“We’re developing partnerships with potential companies which are producing this carbon neutrality, carbon credit so to speak, and as we build up this relationship, we can acquire these carbon credits from these farms, and finally adding that into our provenance solution, we’re able to track it.”

 

…a comentat Ashok Venkateswaran, liderul departamentului de asset-uri digitale al Mastercard, în cadrul evenimentului Australian Blockchain Week.

Sistemului Provenance Solution a fost construit pe propriul Blockchain Mastercard și a fost dezvoltat pentru a asista companiile în a urmări procesele prin care trec produsele lor și a asigura vizibilitate lanțului de aprovizionare.

Ashok Venkateswaran menționează că inițiativa de monitorizare a amprentei de carbon vine ca răspuns adresat trendului ascendent, în cadrul căruia, consumatorii australieni cer mai multă transparență cu privire la ce ajunge în corpurile lor.

Acesta a mai explicat că odată ce compania urmărește și stochează amprenta de carbon în blockchain-ul său, poate să o identifice până la nivelul unei cafele sau chiar al unui tricou și să ofere dovezi clientului că emisiile de carbon au fost reduse.

 

“So every time you purchase a bag of coffee or have a cup of coffee, you’re actually using or putting back into the system the number of credits that are just tagged at a particular cup of coffee or a bag of coffee that you buy.”

 

Conform Greening Australia, un carbon credit reprezintă o tonă de dioxid de carbon care a fost eliminat din atmosferă. Companiile își reduc emisiile, cumpărând echivalentul numărului de carbon credits pe care sunt dispuse să-l plătească.

CEO-ul și co-fondatorul Fresh Supply Co. David Inderias a anunțat o colaborare menită să aplice tehnologia Provenance A Mastercard la festivalul pentru scriitori din Sydney, între 26 aprilie și 2 mai, pentru a înregistra și reduce emisiile de carbon provenite din cafeaua consumată prin intermediul vânzătorilor parteneri în timpul festivalului. 

Fresh Supply se va ocupa de tehnologia backend, în timp ce interfața pentru clienți C2Zero atașează carbon credits produselor. De exemplu, 1500 de grame de carbon sunt adăugate ca ‘allowance’ unei pungi de cafea vândute de compania de cafea The Little Marionette, prin intermediul unui NFT.

David Inderias a remarcat că această tehnologie este semnificativă datorită oportunităților de a identifica produse specifice. Asta ar putea însemna o cană de cafea, 3 litri de lapte, ochelari de soare sau un tricou. Amprenta de carbon a acelui produs va fi redusă și monitorizată mult mai bine.

 

Articolul PrecedentArticolul Urmator

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *