
Joi, 10 februarie, conducerea YouTube a explicat planurile companiei cu privire la noua industrie metaverse și NFT. CEO-ul YouTube, precum și directorul YouTube Gaming și-au exprimat interesul față de NFT-uri. Anunțul a fost făcut printr-un blog post ce poate fi găsit aici.
”Credem că noile tehnologii ca blockchain și NFTs pot permite creatorilor să dezvolte legături mai puternice cu fanii lor. Împreună, aceștia pot colabora la noi proiect și pot chiar face bani în moduri care nu au fost posibile până acum.”
… scriu aceștia în articol. NFT-urile pot fi integrate într-un fel sau altul cu videoclipuri, piese de artă și alte asset-uri digitale, așa că ar fi foarte interesant de văzut cum plănuiesc cei de la YouTube să abordeze această industrie.
În articol precizează posibilitatea oferirii unei ”metode verificabile” fanilor de a deține videoclipuri, fotografii, artă și chiar experiențe unice. Cei din spatele companiei menționează totuși că există nevoia unei ”abordări responsabile,” făcând referire poate la partea negativă a acestei industriei, cea dominată de scam-uri și furturi de proprietate intelectuală.
După cum sugerează postarea însă, planurile exacte ale platformei nu sunt clare, deci rămâne de văzut ce pași vor face aceștia în spațiul NFT. În legătură cu metaversul, aceștia au postat o fotografie cu textul ”Metaverse: o modalitate de a face YouTube mai imersiv.”
În 2021, programul YouTube Partners a ajuns la 2 milioane de membri (creatori de conținut), însă după cum au recunoscut chiar executivii platformei, YouTube a început să aibă o competiție aprinsă cu TikTok. Afilierea cu NFTs și metaverse ar putea fi deci o modalitate de a atrage nou interes pe YouTube.