
Pe măsură ce piața și industria crypto a început să se maturizeze, susținătorii crypto au devenit din ce în ce mai îngrijorați în legătură cu reglementările ce ar putea fi impuse de politicieni care nu sunt familiari cu potențialul acestei noi tehnologii.
Analiștii cryptohead.io au publicat un studiu care arată că lobbying-ul crypto în SUA a crescut masiv în ultimul an. Pentru cei care nu sunt familiari cu acest concept, activitatea de ”lobbying” se referă practic la convingerea politicienilor și birocraților din poziții de conducere de din instituțiile americane să acționeze într-o anumită direcție.
Această direcție ar fi reglementări nu prea stricte pentru piața crypto, în cazul nostru. Lobbying-ul poate avea mai multe forme, însă cea mai des întâlnită este întâlniri și discuții cu oficiali guvernamentali în scopuri de a influența detaliile unei propuneri legislative.
Lobby-ul poate lua și forma unor favoruri între părțile implicate. În orice formă ar fi el, această activitate necesită de obicei fonduri.
Articolul original poate fi găsit (în engleză) aici. Conform celor de la cryptohead, Robinhood, compania ce administrează populara aplicație de trading, a cheltuit cei mai mulți bani pentru crypto lobbying în SUA anul trecut – 1.35 milioane de dolari.
Pe locurile doi și trei se află Ripple Labs (900,000 de dolari) și Coinbase (785,000 de dolari). În total, aceștia estimează că s-au cheltuit aproximativ 9.56 milioane de dolari în aceste scopuri în 2021, fapt ce reprezintă o creștere de 116% față de anul 2020.
Un aspect interesant punctat în raport este că din 2017, cei de la Ripple Labs au cheltuit 1.95 milioane de dolari în scopuri de crypto lobbying în SUA, în timp ce Robinhood a cheltuit 1.62 milioane și Coinbase 1.46 milioane.
Suma mai mare cheltuită de Ripple ar putea avea legături cu procesul în care este implicată compania împotriva autorității SEC din SUA, procesul despre care am vorbit de mai multe ori în articole precedente.