
Conform cercetărilor făcute de strategi de la banca de investiții americană JPMorgan, comercianții de retail se îngrămădesc să cumpere Bitcoin de la firmele mainstream de fintech.
Datele colectate arată că investitorii retail au cumpărat mai bine de 187,000 bitcoin, semestrul acesta, prin intermediul PayPal și Square.
Tot analiștii JPMorgan estimează că instituțiile au cumpărat 173,000 BTC în timpul aceleiași perioade.
Cercetările au la bază atât declarațiile făcute de diferiți actori relevanți, despre investițiile pe care le-au făcut în bitcoin, dar și analiza fluxului de bani proveniți de la platformele retail și instituții precum Chicago Mercantile Exchange.
Ed Moya, care e analist de piață la Oanda Corp, crede că activitatea investitorilor retail se datorează actualului boom de pe piața NFT-urilor, cecurilor provenite din stimulul de ajutor financiar dat de guvernul american și amplorii fenomenului crypto pe social media:
Brian Vendig, care e președintele MJP Wealth Advisors, sugerează că cererea mare din partea investitorilor retail se datorează fenomenului de fear of missing out (FOMO), mai ales având în vedere recentele investiții masive făcute de investitorii instituționali în bitcoin.
Aceste idei sunt confirmate și de Glassnode, care e un agregator de date de pe piața crypto: